E-mail friendPrint view

Опасните продукти и агресивният маркетинг

Кое, как, защо. Не е нужно да сте дипломиран психолог.

Moderator: Annie

Опасните продукти и агресивният маркетинг

New postby Zoom on Sat 11 Oct, 2008 10:48 am

Препечатвам това с любезното разрешение на автора, по-долу ще дам и някои от коментарите на читателите.

Източник: Блог Царството на Бу (Много полезна страничка, особено за млади майки, препоръчвам ви я)
http://missby.wordpress.com/2008/02/20/baby-milk-issue/

Нестле: Проблемът с млякото
февруари 20, 2008

[justify]…или За Бога, братя, не купувайте!

Image


Тези дни взех важно за мен решение и реорганизирах. Спрях да купувам продукти на Нестле. Замених Нескуик-а на детето с разтворима шоколадова напитка на друга марка. Подмених бисквитите ‘Житен дар’ с бисквити на заводи Кристал и Победа, впрочем не по-лоши. И редките продукти на Маги, които взимах, вече нямат място в кухнята ми. Може би най-трудното беше да реша, че повече няма да купувам продукти на Л’Ореал и Мейбелин (който ме познава, знае какво означава козметиката за мен).

Какво не е наред с козметичните компании и Нестле? Защо страстен купувач като мен се отказва от любими продукти? Интересува ме, че ежедневно хиляди бебета в третия свят се разболяват и умират. Над 30 години по цял свят действа и се разпостранява т.нар. Бойкот на Нестле.

Обвиненията срещу Нестле са за неетичния им маркетинг на заместители на майчиното мляко, насочен към майки в бедни страни от Третия свят и така нарушаващ правото им да правят избор за храненето на бебето без търговски натиск.
Прочетете целия текст на Василена за същината на Бойкота и сериозността на проблема.

Предполагам, че голяма част от читателите на Василена (http://www.blizodobebeto.com/2008/02/07/nestle1/) ще реагират първосигнално като мен. ‘Не подкрепям Нестле. Ям шоколади ‘Милка’. Или – ‘Съгласна съм, храня бебето си с друга марка адаптирано мляко’ (защото не е нужно да кърмиш, за да подкрепяш правото на бебетата да получават майчино мляко без индиректен натиск за обратното, нали?)

Но дали това е всичко? Нестле не само контролира над 40% от пазара за бебешки храни; марката притежава много дъщерни компании, а продажбата на продуктите им носи милиарди, немалка част от които отиват отново за агресивен маркетинг, целящ да убеди майките да хранят бебетата си с шише, независимо от възможностите и желанията им.

И така, ако действително ни е грижа какво става около нас, за какво можем да помислим?

На първо място, струва си човек да си даде сметка колко много продукти носят марката ‘Нестле’ у нас – това са:

напитки: Nescafé, Nestea, Nesquik (Нескафе, Нестий, Нескуик)
млечни: Nido, Coffe-mate (Нидо, Кофи-мейт)
зърнени закуски: Nestlé Fitness, Nestlé Nesquik, Cheerios, Chocapic, Cookie Crisp (Нестле фитнес, Нестле Нескуик, Чириос, Чокапик, Куки Крисп)
адаптирано мляко: NAN, Nestogen (НАН, Нестоген)
кулинарни продукти: Maggi (Маги - вкл. супи, бульони, бързи спагети и подправки)
сладолед: Nestlé, Делта
захарни изделия: КитКат, Lion, Нескуик, Smarties, Мура, бисквити ‘Житен дар’, шоколадови бонбони и шоколади, After Eight
храни за животни: Friskies, Purina Dog Chow, Pro Plan (Фрискис, Пюрина, Про План)
козметика: L’Oreal, Maybelline, Garnier, Lancome, Biotherm, Ralph Lauren, Giorgio Armani, Guy Laroche. (Л’Ореал, Мейбелин, Гарние, Ланком, Биотерм, Ралф Лорън, Джорджо Армани, Ги Ларош)

Какво можете да направите, ако искате да подкрепите бойкота и да дадете шанс за живот? Най-лесното:
Не купувайте продукти на Нестле или на дъщерните й марки и кажете в магазина защо го правите.

Ако искате да направите повече, ето някои идеи, взети назаем от бойкотиращи групи по света:
Пишете за бойкота до местния си вестник или в интернет. Ползвайте банера.
Банерът: http://www.babymilkaction.org/flash/nestlefreezone.gif
Основете местна група за бойкот или се присъединете към такава, ако има.
Обсъдете бойкота с приятели и познати.
Направете листовки за проблема с Нестле, които да разпостраните на подходящи места.
Потърсете подкрепа от организации, към които принадлежите – местни, регионални или национални. Уверете се, че са публикували новини за бойкота и не купуват продукти на Нестле.
Пишете до народния си представител, използвайки материали от тук и поискайте да се ангажира с въпроса.
Пишете до централата на Нестле в България или на и-мейл nestle.bulgaria@bg.nestle.com

Може да не ви се вярва, но за 30 години бойкотът на продуктите на Нестле е дал сериозен ефект, който се увеличава все повече; приходите на компанията страдат и рано или късно ще се принуди да промени политиката си.

С простия акт да не купите нещо всъщност можете да направите много.[/justify]

Image
User avatar
Zoom
Landlord
 
Posts: 372
Joined: Mon 01 Sep, 2008 6:27 pm
Location: Neverwhere
Karma: 77

Re: Опасните продукти и агресивният маркетинг

New postby Dalia on Tue 14 Oct, 2008 6:00 pm

Тук мога да добавя, че в детските храни Нескуик се съдържат много повече вредни, отколкото полезни вещества. Например - бъкани са със захар, а организмът се нуждае, както всички знаем от белтъчини ( 0 в продукта), въглехидрати (и да има, не са точно тези, които трябва), фибри (май пак 0) и т.н. Не ми се иска да се изказвам неподготвена, затова ще проверя разни материали и ще коментирам пак - с факти. Поздрави.
User avatar
Dalia
Regular customer
 
Posts: 101
Joined: Thu 04 Sep, 2008 10:57 am
Location: Sofia
Highscores: 3
Country: Bulgaria (bg)
Karma: 57


Return to Приложна психология


Who is online

Users browsing this forum: No registered users and 1 guest